maandag 25 juni 2018

Zon, zee en haken

haken aan zee

Zon, zee en haken

Het gratis haakpatroon van de hoesjes voor de potjes is te downloaden op de 
facebookpagina van de Especial & More haakgroep .


Deze maand waren we een paar dagen in Zandvoort. We verbleven in een prachtig appartement met uitzicht op zee...
... overdag hebben we heerlijk genoten van de zon, het strand, de zee en niet te vergeten de duinen met bos...
... en 's avonds van de prachtige zonsondergangen...
Zodra ik op het strand ben, verzamel ik schelpen, aangespoeld hout en nu zelfs een zakje zand. Ik heb intussen een aardige verzameling! 

Dit keer heb ik mijn vondsten gelijk gebruikt als decoratie op een bord met omhaakte potjes. Mijn haaknaald gaat overal mee naar toe, dus ook naar Zandvoort. Daar haakte ik met wat restjes voor een leeg conservenpotje een hoesje in kruissteek. Thuis heb ik dit recycleproject afgemaakt door nog 2 hoesjes te haken voor een grotere en een kleinere pot. 

De schroefdraad van de potjes omwikkelde ik met touw, dat ik met een druppeltje lijm heb vastgezet. In de potjes deed ik een laagje zand, wat schelpen en een waxinelichtje/en of plantje. 
Verder gebruikte ik 2 lege flesjes, waarvan je de bovenkant ook met touw kunt omwikkelen. In de grootste van de twee heb ik een takje rozemarijn gedaan en er een kaars ingezet. In de kleinste zit een klein beetje water en een paar takjes rozemarijn.
Het bord maakte ik jaren geleden al, maar kwam nu door de schelpenrand weer goed van pas.

Wil je deze hoesjes ook haken? Ik heb het haakpatroon gedeeld in de  Especial & More haakgroep. Het haakpatroon is daar gratis te downloaden.
hoesje.potje.haken.kruissteek


1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk setje zo bij elkaar. En vooral dat bord vind ik super mooi.
    Ik wens je een heerlijke avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen