woensdag 6 augustus 2014

Poes Ekke

Poes Ekke

Poes Ekke heb ik gebreid van restjes acryl. Een patroon had ik (nog) niet. Ik ben gewoon maar begonnen met breien. Ik vond het leuk om een look-a-like te maken van de favoriete knuffel van mijn zoon.


Bij zijn geboorte kreeg hij van een oudtante een zelfgemaakte poes in bruintinten. Ondanks de sombere kleuren werd de poes later zijn favoriete knuffel. Het ding werd overal mee naar toe gesleept en bij voorkeur vervoerd in z'n mond. Het gevolg daarvan was een stompje staart, want de rest had hij "opgegeten". Dus uiteindelijk heb ik maar een nieuwe staart gebreid, maar of dat zo'n goed idee was, weet ik niet. Ik weet wel dat poes ingewisseld werd voor een ander knuffel. Misschien was poes toch uit de gratie vanwege de anders ruikende (lees: niet stinkende) nieuwe staart.

Ik heb de poes wel in wat vrolijkere kleurtjes gebreid met een paarse achterkant.




1 opmerking: